Offerte aanvragen

  +31 (0)24 677 87 50  info@ustravel.nl     
Hoe werken wij bij UStravel

 

Je vraagt een offerte aan, wat doen wij dan?


Eerst gaan we kijken of je reisplannen voor ons duidelijk zijn en of we nog aanvullende gegevens nodig hebben om tot een juiste offerte/reisaanbod te komen. Dit betekent dat we meestal eerst nog contact met je opnemen om een aantal zaken te “fine tunen”. Denk hierbij aan de grootte van de auto, reistijden, soort kamers, gevraagde routes e.d. Als we de gegevens dan compleet hebben, gaan wij aan de slag. 


Als reisorganisatie hebben wij directe afspraken met diverse airlines, auto- en camperverhuurders, diverse lokale agentschappen en hotelketens. Afhankelijk van je vraag kijken we welke leverancier(s) het beste op je reiswensen aansluit(en). Met veel van onze leveranciers hebben we speciale tarieven met betere voorwaarden afgesproken die wij wel mogen gebruiken in onze offerte/reisaanbod, maar die niet openbaar gemaakt mogen worden. Dit zijn tarieven die (bijna) altijd lager liggen als de gepubliceerde tarieven. Dit is de reden dat je van ons altijd een all-in prijs krijgt, zonder verrassingen achteraf en alles wat in de offerte vermeld staat is inbegrepen. 


Al onze offertes worden altijd gemaakt op basis van de beschikbaarheid op dat moment.

Wij maken één basisofferte voor je. Aan de hand van je opmerkingen/wensen passen wij deze offerte dan verder aan. Hiervoor moeten we dan wel weer opnieuw de beschikbaarheid en de prijs checken bij onze leveranciers. Dit doen we vooral om ervoor te zorgen dat je aanbod ook daadwerkelijk beschikbaar is. Wanneer wij de basisofferte verder voor je gaan aanpassen hebben we wel alle NAW-gegevens nodig, inclusief paspoort informatie (indien al aanwezig). Wij gaan er dan ook vanuit dat wij je reis gaan verzorgen.  

Indien je Amerika vakantieplannen nog niet helemaal bekent zijn, wat wij gezien de grote diversiteit aan mogelijkheden zeker kunnen begrijpen, dan is een adviesgesprek met één van onze ervaren medewerkers een prima start van je Amerika of Canada reis.


 

Heb je een vraag? Wellicht staat het antwoord er onderstaand al tussen!

FAQ

Ik heb op internet een goedkoper aanbod gevonden, hoe kan dat?

Meestal is dit optisch. Het kan soms lijken dat een hotel, een vlucht of autohuur goedkoper is. Wanneer je dan in de voorwaarden kijkt, vind je vaak verborgen lokale kosten zoals taxen, airport fee, one way toeslagen bij autohuur of resort fees en taxen bij hotels.

Mijn vluchten kunnen veel goedkoper

Bij vluchten kijken wij ook altijd naar de meest logische route, rechtstreeks of met minimale tussenstops en overstaptijden. Ook kijken wij naar aankomst- en vertrektijden in Nederland en de USA. Is de aansluiting realiseerbaar enz. Hierdoor kan het voorkomen dat wij wellicht niet het goedkoopst beschikbare tarief aanbieden, maar wel met een realiseerbare tussenstop. We komen genoeg voorbeelden tegen van budgetvluchten, waarmee je als passagier het dubbele aan reistijd kwijt bent voor vaak maar een minimale besparing. Je verwacht van ons een degelijk en goed advies, dus zullen wij je dit dan ook niet aanbieden.

Ik heb meerdere offertes aangevraagd en jullie zijn duurder

Dit is het verhaal van de appels en de peren. Onze offertes zijn altijd gecalculeerd tegen een eerlijke prijs waarbij wij je maximale ‘value voor money’ bieden. Het verschil zit vaak in de gekozen airline, wel dezelfde routes maar andere hotels, een kleiner autotype enz.  Dit soort zaken kunnen ervoor zorgen dat een offerte voor dezelfde vertrekdatum met dezelfde route verschillende prijzen met zich meebrengt. Deze zijn echter altijd verklaarbaar. Wij zullen er echter niet voor kiezen de volgens onze standaard minimale kwaliteit van jouw(rond)reis los te laten ten behoeve van een gunstiger prijs. Uiteindelijk levert dit je toch een mindere vakantie op en daar willen wij eigenlijk niet aan meewerken.

Kan ik korting krijgen?

Onze offertes zijn altijd op basis van de actuele beschikbaarheid en prijs. Zoals eerder aangegeven, gaan wij voor een eerlijke prijs waarbij de reis voldoet aan jouw verwachtingen. Wanneer je na ontvangst van de offerte om korting vraagt en wij hierin mee zouden gaan, betekent dat eigenlijk dat wij je in de eerste offerte een te hoge prijs hebben gegeven. Dat zou vreemd zijn en in ieder geval past het zeker niet binnen onze bedrijfspolicy. Past de prijs je niet, dan gaan we samen met je bekijken of met wat aanpassingen van de reis, deze dan wel aansluit op jouw budget.

Kan mijn offerte gespecificeerd worden?

Met veel van onze leveranciers hebben we speciale tarieven met betere voorwaarden afgesproken die wij wel mogen gebruiken in onze offerte, maar die niet openbaar gemaakt mogen worden. Dit zijn tarieven die (bijna) altijd lager liggen dan de gepubliceerde tarieven. Daarom krijg je van ons altijd een all-in prijs, zonder verrassingen achteraf en is alles wat in de offerte vermeld staat, inbegrepen.

Wat betekenen de ANVR reisvoorwaarden voor mij

UStravel.nl hanteert als ANVR-lid ook de ANVR reisvoorwaarden en onze eigen aanvullende Boekingsvoorwaarden. Dit is belangrijk voor jou, wij voldoen aan de criteria die door de ANVR gesteld zijn op het gebied van kwaliteit, bereikbaarheid en financiële zekerheden. 

Wat betekent dit concreet voor jou? Boek je  bij ons een (rond-)reis dan zijn wij aansprakelijk voor de uitvoering van de verschillende diensten/reis. Wanneer je dus ter plaatse tegen een probleem aanloopt bij een hotel, autoverhuurder enz., zijn wij hiervoor, rekening houdende met de ANVR bepalingen, aansprakelijk voor. Wij zorgen voor een oplossing of, indien dit niet direct mogelijk is, een restitutie. Dit is een heel groot verschil met wanneer je zelf allerlei diensten aan elkaar koppelt. Je wordt dan als reisorganisatie gezien, wat je zelf verantwoordelijk maakt. Problemen dien je zelf op te lossen. Dit blijkt in praktijk vaak veel lastiger als van te voren ingeschat. Al onze reizen worden aangeboden inclusief deze ANVR zekerheden. 


Tussentijdse verhogingen airlines

Wij maken met airlines afspraken over de tarieven, deze liggen vast, maar toeslagen op bijvoorbeeld de brandstof kunnen tussentijds verhoogd worden. Wanneer jouw tickets al geprint zijn, is dit niet meer van belang. Wanneer de tickets nog niet geprint zijn (dit is vaak wanneer je lang van te voren boekt of gebruik maakt van de speciale tarieven), zijn wij verplicht deze verhogingen aan je doorbelasten. Door tickets eerder, binnen een door de airline gegeven termijn te printen, kunnen we deze verhoging voorkomen. Het nadeel is dan wel dat je dit gedeelte van de reis dan ook al moet betalen. Indien je hier niet voor kiest, wordt de verhoging door ons doorbelast. In geval dit aan de orde mocht zijn, nemen wij altijd vooraf contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Resort-fee en parkeerkosten

In Amerika kan het zijn dat je lokaal bij hethotel nog extra kosten betaald. Hotels met veel faciliteiten, zoals bijv, zwembaden, verschillende restaurants, aan het strand gelegen, Wi-Fi enz. kunnen een resort fee berekenen. Je kunt dan vaak onbeperkt van deze diensten gebruik maken. Deze ‘fees’ variëren meestal tussen de 10 en 20 dollar per kamer per nacht. Dit zijn wel extra kosten, maar hou je er rekening mee dat je ter plaatse waarschijnlijk toch hier gebruik van zou maken en de kosten van de losse diensten veel hoger liggen. Je kunt de resort fee het best zien als een (verplichte) kortingsdeal. 


Parkeren bij hotels in de grote steden is zelden gratis. Houdt u hierbij rekening met kosten die kunnen op lopen tot 40 dollar per dag.
Indien u gebruikt maakt van Valet parking, dus het gemak dat personeel van het hotel uw auto wegbrengt en klaarzet, zal hiervoor nog 10 tot 15 dollar per dag extra wordt berekend. Wij adviseren dan ook altijd om grote steden zoveel mogelijk aan het begin of eind van uw reis te plannen en de auto dan al in te leveren. Voor de vermeden parkeerkosten kunt u dan prima een metro of hop on hof off buskaart aanschaffen. 

De dollarkoers

Zoals je waarschijnlijk ook uit de berichtgeving heeft meegekregen, is de koers van de dollar de laatste maanden gedaald t.o.v. de euro. Dit houdt voor de reizen naar Amerika in dat deze goedkoper zijn gaan worden, omdat de waarde van de euro t.o.v. de dollar is gestegen.  Als reisorganisatie volgen wij de dollarkoers nauwgezet en proberen wij onze klanten zoveel mogelijk te laten meeprofiteren van een lagere koers  Dit geld alleen voor het landarrangement.


Wanneer haal je de camper op

Reizen met een camper door Amerika is een bijzondere belevenis en is ook zeker goed te doen. Uitgebreide informatie hiervoor vindt je terug op onze website en onder onze

blogs

. Verplicht is dat je bij aankomst in de Amerika, na een vlucht uit Europa altijd de camper pas de daarop volgende dag mag ophalen en rijden. Daarom reserveren wij voor onze klanten dan ook altijd een hotel bij aankomst voor de eerst nacht. Je kunt dan de volgende dag uitgerust aan jouw camperreis beginnen.

Reistoestemming Canada

Vanaf het najaar van 2016 zijn alle reizigers die vliegen naar of via Canada verplicht elektronische reistoestemming te verkrijgen via het Elektronisch Systeem voor Reistoestemming ETA, voordat je aan boord kunt gaan van een vliegtuig naar Canada.

De aanvraag valt onder jouw eigen verantwoording, dit kan niet door UStravel gerealiseerd worden. Je loopt het risico op een hoge boete wanneer je zich niet van te voren registreert. Voor een online aanvraag kun je naar de website van ETA gaan: http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta-start.asp. Een aanvraag kost CAD 7.00, welke je direct betaald met jouw credit card via de officiële website. De ETA reistoestemming is maximaal 5 jaar geldig (tenzij jouw paspoort eerder verloopt).
Let op: ook wanneer je alleen een overstap hebt in Canada, is de ETA verplicht!
Bent je op doorreis naar de USA, dan geldt hiervoor dat je voor deze bestemming nog steeds de ESTA-reistoestemming nodig hebt.

Wij raden je aan de aanvraag tijdig in te dienen (tenminste 3 weken vóór vertrek). ETA geeft in de meeste gevallen onmiddellijk autorisatie nadat je de gevraagde informatie heeft ingevuld, maar in sommige gevallen kan het een aantal dagen in beslag nemen. Als geen toestemming wordt gegeven dien je een spoedvisum aan te vragen via de Canadese ambassade. De autorisatie hoef je niet mee te nemen op reis, deze wordt automatisch gelinkt aan jouw paspoortnummer. Van belang is dus dat je reist met het paspoort waarop je de toestemming verkregen hebt. 
 
De autorisatie is geldig voor een periode van maximaal 5 jaar of tot de datum waarop jouw paspoort verloopt, tenzij de toestemming eerder wordt herroepen. Gegevens met betrekking tot verblijfsadres, vluchtnummer etc. moet je wel per reis actualiseren. Indien je niet via ETA van te voren reistoestemming hebt aangevraagd en verkregen, loop je het risico dat je vertragingen ondervindt op de luchthaven van aankomst in Canada. In het ergste geval kan je zelfs de toegang worden geweigerd. Personen met een niet-Nederlands paspoort kunnen verplicht zijn een visum aan te vragen, zie hiervoor: http://www.cic.gc.ca/english/visit/visas.asp

LET OP:
Bij het invullen van jouw gegevens dien je erop te letten dat deze overeenkomen met de gegevens zoals in jouw paspoort vermeld. Dit voorkomt problemen bij check-in van jouw vlucht. BELANGRIJK: de letter O komt niet voor in een Nederlands paspoortnummer. Je dient te allen tijde het cijfer 0 te gebruiken. Op het formulier zijn de vragen gemarkeerd met een * van belang voor jouw reistoestemming.